Vår!

Igår mös jag i den härliga vårsolen och lyssnade på takdroppet och drömde mig bort i min längtan efter sommaren. Även fast vi har flera dm snö kvar så infann sig den riktiga vårkänslan för första gången. Denna känsla kommer att inspirera min DT vecka här då den kommer att gå i vårens tecken :0)
Vår för mig är färgglatt och jag börjar veckan med några härliga påskmotiv från Angie B.

Under någon av mina återkommande bloggrundor blev jag inspirerad av att utesluta de mönstrade pappren och bara använda mig av cardstock. Vilket passar sig extra bra just nu när Lisa fått in massor av nya härliga färger i
ebutiken!
Som ni ser så har jag utgått från samma skiss när jag gjort korten.

Här har jag använt stämpelmotivet Häxa med kvast och färglagt med Promarkers och MCP-tekniken. Sedan har jag stämplat texten med magnetstämplar och dekorerat med de härliga Dew drops silver. Kortet är gjort i formatet 15x15.

Här har jag använt mig av motivet Häxor i ruta, också färglagda med Promarkers och MCP. Jag tycker att Promarkers ger den bästa effekten när jag vill ha färgstarka och glada motiv! Här är kortet gjort i formatet 10x15 cm.

En närbild på de fina Dew dropsen.

Hoppas ni fått en injektion vår nu och att ni hänger med resten av veckan!

Kram Åsa

Kommentarer
Postat av: Zarah

Så otroligt snyggt med bara cs! Korten är underbara!

Postat av: Ingrid - Inola

Åh, vilka läckra och färgglada påskkort du har gjort - man blir verkligen glad av att se dem!

2009-03-16 @ 18:46:02
URL: http://inola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback