Påsk- och pingstlilja



Vi fortsätter lite på påsk och vår temat. Jag blev så inspirerad av det varma vårvädret vi har haft så det blev två tredimensionella liljor.




Själva blomman är utstansad med en stans från MCGill som heter Star flower. Blomman är målad med gul promarker penna på båda sidorna.

Mittpartiet är gjort av en utstansad medium retro flower blomma som även den är målad med gul promarker penna på båda sidor.

Båda blommorna är sprayade med Glimmer mist Gold för att få en härlig lyster.

Montera ihop blomman med en gul pärla, medium retro blomman, Star flower blomman och avsluta med att montera ihop blomman med en grön pärla.

Ta lite lim i retroblomman och vik ihop den. Håll ihop tills den stelnat så den behåller formen.



Blomman är gjord på samma sätt som snödroppen som jag visat tidigare. Den kan du se
här.




Själva blomman är utstansad med en stans från MCGill som heter Star flower.

Mittpartiet har jag gjort genom att klippa ut en lite ojämn cirkel och färglagt den på båda sidor med en gul och en röd promarker penna. Kanterna är chalkade med fluid chalk chestnut roan.

Montera ihop blomman med en gul pärla, den lilla målade cirkeln, Star flower blomman och avsluta med att montera ihop blomman med en grön pärla.



Även denna blomma är gjord efter samma princip somsnödroppen som jag visat tidigare. Den kan du se här.

Lycka till!

/Ann-Louice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback