Vallmo



Jag har gjort en alldeles egen vallmo med hjälp av några blomstansar.

Det är inte alls svårt och dessutom går det snabbt och lätt så gör ett försök. Det är bara fantasin som sätter gränser.



Jag har använt mig av dessa fyra stansar. Två från McGill och två från EKSuccess.

Jag hade två likadana blomstansar men i olika storlekar, de från McGill. Men jag ville ha fler olika storlekar mellan dessa för att kunna göra en hel blomma.



Så jag tog två av mina retrostansar som passade perfekt i storlek och så tog jag saxen och klippte en hjärtform längst ut på bladen.

Ett tips som jag lärde mig av Anna Göransson är annars att ta en vågig mönstersax som ligger och skräpar i lådan och måtta in den så det ser bra och och bara klippa b ort kanten så får du samma resultat.



Jag har använt mig av:

en grön metalltråd
en gul pärla
en blomma från den lilla McGill stansen
en medium retroblomma
en whale of a punch retroblomma
en stor McGill stans
en medíum retroblomma
en grön pärla

Jag har färglagt blommorna på båda sidorna med ProMarker pennorna Ruby och Moss. Sen har jag stämplat med brun dyna en textstämpel på dem. Sen har jag chalkat kanterna med en brun fluid chalk.

Hur man monterar ihop blomman kan du se i tidigare inlägg jag gjort.




Sen har jag vikt ihop blomman lite så att den ser ut såhär från undersidan.




Avslutningsvis hade jag på lite gult glitterlim i mitten av blomman.

/ Ann-Louice

Kommentarer
Postat av: annkan

Supersnyggt- och bra förklarat!

2009-06-07 @ 15:03:37
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Åh, jag älskar Vallmo!! Tycker din Vallmo är underbar!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback