Grattiskort - liten tutorial

Liksom Maya har jag idag ett litet grattiskort som jag vill visa, och jag har också använt grattisalmanackan, som är en alldeles nysläppt stämpel. Jag börjar med att visa hur jag färglagt det här stämpelmotivet. Inget svårt eller krångligt alls (t.o.m en scrappare som jag klarar det!). Först stämplade jag upp motivet på en bit papper (här har jag använt baksidan på en bit vitt CS).



Sen färglade jag hela stämpeln med Promarker, färgen blush, med den breda spetsen och lite slarvigt för att det inte ska se alltför perfekt ut. I kanterna fyllde jag i en extra gång.



Därefter tog jag min fluid chalk, creamy brown och drog längs med kanterna, ganska långt in på motivet. Sen skrynklade jag till motivet lite grand. Jag tyckte att själva formen på stämpeln inbjöd till det :). Jag drog också med chalken lite lätt över de upphöjda vecken för att få dem att synas lite mer.



Sen gjorde jag likadant med en annan fluid chalk, chestnut roan.



Sen var det bara att montera motivet (här på 3D-kuddar) på mitt lilla grattiskort i vintage-stil.




Övrigt material från
Inkywings: band, minirosor, dew drops silver och trinket pin från Tim Holtz.


Kommentarer
Postat av: annkan

Lättfattligt och supersnyggt!!

2009-06-22 @ 22:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback