Kärlekstavla



Jag har gjort en canvas tavla i kärlekens tecken som en påminnelse om att det är viktigt att visa kärlek.

Så passa på att visa kärlek till era nära och kära i morgon på Alla Hjärtans dag!




Jag har använt en extra djup canvas i storlek 15x15 cm.

Jag målade canvasen med en Speciality glaze copper från Making Memories.




Jag stämplade på vitt papper med en brun dyna, Adirondack - Espresso, en collage stämpel med kärlekstema från Inkywings.
 
Jag målade hjärtanen med en promarker penna, Ruby, och skuggade med en mörkröd Prisma colour penna och lösningsmedel.

Sedan lade jag på 3-d lack på det lilla hjärtat för att få en fin effekt och lite mer struktur.

Jag klippte ut motivet i en lämlig form och skrapade kanterna med en sax. Sedan chalkade jag kanterna och lite längre in på motivet med en fluid chalk dyna, Creamy Brown för att få ett lite gammalt och slitet utseende.. Därefter chalkade jag endast kanterna med fluid chalk Chestnut Roan för att få lite mer markerade mörkare kanter.



Jag tog ett grungeboard hjärta från tim Holtz och målade det med röd akrylfärg. Även här chalkad jag kanterna med fluid chalk Chestnut Roan.

Jag limmade fast tre genomskinliga halvpärlor på hjärtat för att dra blicken till det. Limmet jag använde heter Strong and Precise glue och är från Scotch. Det blir genomskinligt när det torkar. Det finns att köpa i butiken.




Jag har använt blommor från Prima i flera lager och använt en pärlhatt/pärlkåpa och en brads för att få en lite mer romantisk blomma.

Stora Kramar på Alla hjärtans dag till alla våra kunder och läsare!

önskar

InkyWings

Kommentarer
Postat av: Mim...

Vilken fin tavla!!!! full av kärlek

Postat av: lolla

Jädrans snygg tavla

2009-02-14 @ 23:17:26
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Helt underbart vacker tavla!

2009-02-15 @ 08:22:46
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Gurkiss

Sååå snyggt tavla nickar



kram gurkiss

2009-02-18 @ 14:50:34
URL: http://gurkiss.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback