En liten låda.

Små lådor är alltid bra att ha tillhands. Varför inte ge bort en hemmagjord låda med innehåll istället för en blomma nästa gång. Extra fiffigt är att du inte behöver göra något kort eftersom du kan dekorera lådan precis som du vill.

Jag har även denna gång använt mig av bigarmallen Top Score. Med den medföljer en utmärkt instruktionsbeskrivning med förslag på alster man kan göra. Det som gör Top Score extra bra är att den har koll på att man vill ha locket något större än bottendelen så att man enkelt kan trä på locket. Genom att använda olika skåror till de olika delarna uppnår man det här resultatet. Det fungerar jättebra, bara man kommer ihåg att byta skåra.



Enligt beskrivningen klipper jag sedan 4 små hack i varje del, viker ihop den och fäster flikarna där de ska vara. Jag har använt mig av dubbelhäftande tejp men det går lika bra med lim av något slag.



Sedan återstår bara dekoreringen som man verkligen kan göra hur man vill med. Jag har använt mig av Manilla Tags som jag använt Fluid Chalk på. Det blå bandet är en av nyheterna, ett läckert randigt organzaband. Stämpelmotivet är en solid lövstämpel (Vildvin) som jag målat med Le Plume på. Sedan har jag mistat med vatten och stämplat.



Just den här lådan hamnade hos en av de andra DT-tjejerna. Nämligen Åsa som fyllde år förra veckan. Grattis igen Åsa, hoppas chokladen smakade.

Kommentarer
Postat av: Gurkiss

Coolt och snyggt nickar



kram Gurkiss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback