Alla Hjärtans dag

Den här veckan, närmare bestämt på lördag är det alla hjärtans dag. Därför kommer denna vecka i bloggen att till större delen gå i kärlekens tecken.



Jag har gjort ett kort i färgerna svart, vitt och rött. Jag har använt de fina banden som nyligen kommit hem i butiken. Du hittar dem
här.

Det prickiga och det annorlunda organza bandet är mina favoriter. Jag har fäst dem med dubbelhäftande tejp under det mönstrade pappret och med brads i den andra änden.

Den nyckelpigeklädda nallen är en stämpel från InkyWings. Den kan du hitta här. Jag har färglagt den med Promarker pennor och skuggat motivet med Prismacolour pennor och lösningsmedel.

Cirkeln runt motivet har jag ritat med hjälp av en cirkelmall från Fiskars. Sedan har jag klippt ut motivet med en sax och chalkat kanterna med Fluid chalk dynan Chestnut Brown.

Textstämpeln "Att älska dig för den du är" är också den från InkyWings. Även debba har jag ritat en ram runt med en Fiskars mall som jag sedan klippt ut och chalkat kanterna.




Den röda stora blomman är en blomma från Prima. Den vita blomman är en stans från McGill som heter Star Flower.

Den minsta röda blomman är utstansad i vitt papper med en stans från McGill som heter Baby Blooms. Innan jag stansade ut blommam stämplade jag med samma textstämpel som jag använt på kortet. Då fick jag ett trevligt mönster på blomman. Sedan målade jag den med en röd Promarkerpenna, Ruby.

Jag dekorerade sedan blomman med lite vit pärlfloss och blomblad från Prima.



Även den här lilla blomman är gjord på samma sätt som den röda lilla blomman på föregående bild.


Så här ser stansen Star flower från McGill ut. Den går att beställa hos InkyWings.

Den är perfekt att använda tillsammans med retro blommorna för att få lite mer variation.


Så här ser stansen Baby Blooms från McGill ut. Den går att beställa hos InkyWings.

Det är flera små blommor som passar bra att använda som den minsta blomman i lager på lager blommor eller som ensam liten blomma.

Båda stansarna är mycket användbara.

Kram

Ann-Louice


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Snyggt kort! Gillar färgerna och den fina textstämpeln!

Postat av: Scraptroll

oh ett sånt sött kort:-)

2009-02-10 @ 21:43:28
URL: http://scraptroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback