Måla med akrylfärg och sedan stämpla

Det du behöver är:

Akrylfärg (MM's, dabbers etc etc)
pensel, skumpensel eller vad du vill använda och måla med
papper, tänkt på att ta ett slätare papper första gången
stämpel
ink - jag har valt StazOn
tuschpennor av olika slag eller akvarellpennor att måla med på det stämplade
cardstock och kortstomme förståss

Jag har valt slät cardstock att måla på, det går med baksidan av bazzill också. Att jag väljer slät beror på att det är lättare att få stämplingen jämn och fin då.
Måtta ut hur mycket du ska måla med akrylfärgen, det stämplade motivet ska få rum, måla det ojämnt i kanterna, det blir läckert. Se dock till så att det inte är för tjockt lager där du ska stämpla!

När det har torkat är det dags att stämpla - jag har valt Stazon - ska du måla med promarkers kan du med fördel använda Memento, testa på spillbitar hur inket/akrylfärgen reagerar med det du ska måla med om du är osäker.

Nu kan du lämna motivet som det är, måla en eller flera detaljer - på korten nedan har jag målat med Le Plume II som har 2 spetsar, den tunnaste är idealisk för fina detaljer!



Angie-B's spöke som springer runt och skräms. Flugan och fartränderna på skorna är målade.



Och Angie-B's snögubbe!

Prova du också! Det är kul!

Ha en fortsatt bra dag!
Chruss


Kommentarer
Postat av: Gunvor

Vilken härlig teknik - den måste helt klart testas! Och superfina kort Chruss!

Postat av: Anna-Lena/Hönan

Vad häftigt måste genast prova, hmm den stämpeln med snögubben måste ju bara jag ha.

Kramis

2008-10-01 @ 17:58:37
URL: http://www.scraphonan.blogspot.com
Postat av: Aud

WOW! Disse var utrolig coole!!!

2008-10-07 @ 10:30:06
URL: http://audsn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback