Glittrande julkort



Här är ett julkort jag gjort där jag har tillverkat bakgrundspappret själv med spritz and flick tekniken.

Tomtestämpeln är en Angie B stämpel som heter ab1961K tomte m. långt skägg som finns att köpa hos InkyWings




För att göra en glittrande bakrund behövs följande:

Ett glansigt papper
En Fiskarsmall, här den ovala
En distress refill, här Wheatered Wood
En distress dyna, här Wheathered Wood
En Minimister innehållande vatten
Ett handtag med blending foam
En embossing fön
En flaska Glimmer mist, här Pearl




1. Skär pappret till passande storlek
2. Rita ut en oval på ett papper med hjälp av Fiskarsmallen
3. Placera ovalen på det utskurna pappret där du inte vill ha färg
4. Doppa bhandtaget med blending foam i lite vatten
5. Ha på en droppe distress från refillflaskan på blendingfoamet
6. Håll ovalen på plats på pappret med ena handen medan du applicerar färg med blendingfoamet med andra handen.
7. Fortsätt att med denna teknik applicera färg på pappret
8. När du är nöjd, spraya lite vatten på pappret med minimistern där du vill ha lite fläckar
9. Torka alltihop med embossingfönen
10. Ta bort ovalmallen
11. Avsluta med att spraya glimmer mist på hela pappret och låt torka
12. Stämpla med någon stämpel t ex en swirl eller grunge stämpel på ena sidan, här en stämpel från See D. Använd distressdynan med samma färg som refillen du gjorde bakgrunden med.




Så här glittrigt och fint blir det.



Jag har lindat pärlfloss utanpå bandet för att få lite mer 3-D effekt. Jag har stämplat en av de nya stämplarna, 8215D sigill liten, med adirondack dynan espresso.



Jag har sedan klippt ut den och chalkat kanterna med fluid chalk dynorna creamy brown och chestnut roan så att den ser lite gammaldags ut.



Blomman har jag gjort genom att:

1. Ta fram en vit prima blomma och stämpla med en distressdyna i samma färg som bakgrunden.
Stämpeln jag använt är 8027H snöflinga stor från InkyWings




2. Stansa ut en QK julstjärna ur ett vitt papper.

3. Måla blomman med promarker, här Rose pink. Skugga kanterna med MCP tekniken.

4. Ta fram en mörkrosa liten prima blomma och en pärlhatt som metalldekoration.

5. Montera ihop alla delarn med en brads.

6. Linda rosa floss runt en pensel så att den bildar en spiral och fäst på blomman.

7. Sätt dit två prickar med 3-D lack så att det ser ut som regndroppar på den rosa blomman.




Den understa blomman är gjord genom att jag stämplat stämpeln 3201L Gammalt Brev från InkyWings på ett papper och därefter har jag klippt ut den med en stans av en retro blomma.






Jag har limmat på små halvpärlor i plast på bladen för att det ska se ut som regndroppar. Halvpärlorna finns hos InkyWings.

Bladen är gjorda med en stans/punch som heter pine branch som finns att köpa hos InkyWings.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å så fint Anne! Nu inser jag ju att jag måste köpa på mig några Glimmer Mist - attans också ler stort


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback