Design över gränserna

Jag vill börja med att tacka för en helt underbar mässhelg! Stort tack till alla utställare och besökare på PappersKraft i Partille, en mässa utan er hade varit omöjlig. Tack Lena som höll i trådarna! Dessutom en extra kram  till mina kollegor bakom InkyWings monter: Lisa (givetvis), Ingrid och Åsa samt till underbara Sara, tack för husrum och kärlek.

Under mässan så skapades ett alldeles speciellt kort, nämligen ett kort med tre olika designers.



Stämpeln (Fjärilsflickan Collage 7103J) har ingen annan än Elisa Wall som just nu är vikarierande designteamsmedlem hos InkyWings designat.
 Vidare har Ingrid (Inola), tidigare DT-medlem, stämplat upp motivet med hjälp av Le Plumme-pennor, en helt underbar teknik som jag föll pladask för. Kunde inte motstå ett inköp och jag hoppas att jag kommer ha tid under veckan att visa er mina försök med tekniken. Ingrid har även använt Glimmer Mist-sprayen för att skapa den glittrande bakgrunden åt motivet.
Slutligen har jag tagit vid och skapat själva kortet. Anser själv att jag inte är någon kortmakare men med ett förarbete gjort av två så begåvade tjejer så var det faktiskt ingen konst ;-)

Givetvis kan ni köpa de redan nämnda produkterna såsom stämpelmotivet, pennorna  och glimmer mist-sprayen i webbutiken, men glöm inte att ta en kik i den underbara bandavdelningen. En massa nytt har kommit hem till lagret och kommer så småningom hitta sin väg in i shopen, bland mycket annat de band som syns på kortet, prickiga band i många härliga färger samt den underbara bollfransen.

Kram Susanne

Kommentarer
Postat av: Ingrid - Inola

Tack för en underbar helg! Kul idé att göra detta kort i samarbete, det blev ju hur fint som helst! Det ser man ju att du är en kortmakare OCKSÅ vid sidan av ditt härliga scrappande! Lycka till med dina nya pennor! Själv inspirerade du mig till att försöka mig på scrapping i det lilla formatet, dvs 8 x 8. Vi får se hur det går! Kram Ingrid

Postat av: Åsa

Titta vad fint kortet blev!! ler

Tusen tack för en fantastiskt trevlig helg! Mycket fnitter, härliga människor och så lite pyssel på det. Kan det bli bättre?

Hoppas vi ses snart igen! Kram Åsa

2008-10-07 @ 22:06:45
URL: http://scraphorse.blogg.se/
Postat av: Sara - SaGam

Tack själv Susanne! Finfint kort du!

2008-10-07 @ 22:58:52
URL: http://sagam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback