Att dekorera lager på lager

Jag använder rätt så mycket material när jag scrappar, speciellt pappersprodukter. Ändå så strävar jag efter tomma ytor i mitt skapande vilket leder till att jag bygger lager på lager.



På Lo'en "gänget" ovan är allting koncentrerat ovanpå det mönstrade papperet. En detalj som jag ofta använder är K&Co:s underbara journaingrutor. De finns i många olika utföranden och färger och passar verkligen till allt. Knepet jag har är att använda dessa rutor mer som dekoration än som textrutor, jag brukar se dem som mönstrade papper i litet format. Förutom journalingrutan har jag använt cardstock samt ett "tårtpapper" för att bygga upp lagren under fotografiet. Sedan fortsätter påbyggnaden på fotot med band och en ticket. Många är rädda för att beskära och täcka över sina fotografier alldeles i onödan. De flesta sitter idag med digitala kameror med ett orginalfotografi sparat på ett säkert ställe så skulle något bli fel är det inte omöjligt att få ut en ny kopia. Mitt råd är att leka på ordentligt!



Denna Lo är gjord i samma lager på lager-anda. Här syns det tydligare än på förra lo'en hur jag förstärker 3D-känslan med ett knöligt papper.

Alla dekorationer som är använda på dessa lo'er saluför givetvis butiken. Precis som jag igår slog ett litet extra slag för bandavdelningen (Ni har väl sett de underbara pärlbanden!!) vill jag idag lovorda alla de thickers som kommit in till butiken. Massor av olika härliga typsnitt och färger kommer snart dyka upp i en webshop nära dig ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback