Öljettens återkomst

Trender kommer och går. Inte bara inom heminredning och klädmode utan givetvis också inom scrapbookingen och kortmakeriet. När jag började scrappa för snart tre år sedan var materialen och färgerna annorlunda än vad de är idag.

Tittar jag på mina första alster återfinner jag retroblomman, primas Got flowers??, titlar stämplade med Foam Stamps och framförallt ÖLJETTEN. Stax efter att jag börjat scrappa förlorade öljetten sitt fasta grepp om scrapvärlden och trots att den tappert har stannat kvar hos en del bakåtsträvare ;-) så kan jag öppet erkänna att jag RAKade bort min Silent Setter och har inte tittat på en öljett sedan dess. Tills nyligen.

När jag blev medlem i InkyWings DesignTeam började jag försiktigt snegla på de övriga medlemarnas färgglada tänger och användningsområden av öljetter och till min egen överraskning tog det inte länge förrän jag föll som en fura. Igen. Så numer är jag återigen ägarinna av en öljettsättare, den här gången av en helt underbar rosa Crop-a-Dile.

Idag tänkte jag visa två olika Lo'er där jag låtit öljetterna blivit huvuddekorationen i form av sk korsettsnörning. Jag har även använt öljetter i mitten av blommorna istället för den traditionella braden eller knappen. Detta gav en riktigt rustik känsla som jag blev alldeles förälskad i. Se för er själva.

På besök hos kossorna (8x8)






Material från butiken: Mönstrade papper från 7Gypsies kollektion Savannah, Punchinella, Grungeboard, primablommor, Tiny Alpha Stickers, thickers Giggles, Fluid Chalk, samt öljetter.

Tiger (8x8)




Material från Butiken: Mönstrade papper från 7Gypsies kollektion Savannah, tags, Fluid Chalk, thickers Giggles samt öljetter

Givetvis finns även det ett urval av öljettsättare i butiken :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback