Nu till något helt annat...

... Gelekort! Kanske inte det snabbaste julkortet man gör, men rolig effekt och roligt att göra!

  
Fyll först en liten zippåse med lite hårgelé, ungefär 1 tsk. Jag tog lite mer än så i exemplet, men lärde mig att less is more! Lite silverglitter fick göra geléet sällskap. Förslut påsen och klipp bort ungefär till hålet, och tejpa sedan igen påsen. Själva låsningen är förstås kvar! Annars... Välj ett motiv som passar till storleken på påsen!


Skär till ett papper som du monterar allt på, som sedan monteras till kortstommen. Motivet ligger nu under gelépåsen, jag tejpade fast den på baksidan av motivet just vid låsningen.Så behövs också en del som läggs på motivet, med utskuren ruta i lämpligt mått.


Dubbelhäftande distanstejp sätts på baksidan av ramen, och monteras på motiv+påse.


Fritt fram för övriga dekorationer sedan...

Så ser det ut på nära håll. Puffa till gelén så motivet kommer fram.


Ett annat motiv som fått en gelékudde ovanpå sig! Att tänka på - inte lämpligt för små barn som krafsar och trycker hårt på kudden... Gelén är ju inte farlig, den luktar gott också - men synd på kortet om kudden spricker! Stämplarna jag använt är Angi B:s, från InkyWings.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback