Mor

Ett Mors-dags kort där jag har använt mej av stämplarna Till Mor och Rosbakgrund samt 3 nyanser av adirondackdynorna i färgerna Earth,Brights och Lights: Pink sherbet, raspberry och wild plum.

Jag har gjort det som en teknik; faux linen. Du behöver glossy papper, detta bearbetade jag med sandapper så att allt glossy försvann. Svepte sedan med pink sherbet över hela arket, lät det torka och bearbetade mycket lätt med sandpapper. Det gav den svagt rosa bakgrunden. Sedan stämplade jag rosbakgrunden med raspberry, lät det torka och även där en lätt bearbetning med sandpapper. Till slut stämplade jag Till Mor med wild plum. Monterades på papper i olika samstämda nyanser och 3 pärlor. Att inket finns i tre nyanser gör att man kan få det väldigt samstämmigt - nyanserna passar ju även bra till adirondack dabbers!



Ha det bra!
Chruss

Kommentarer
Postat av: sussilull

Men!! va snyggt det vart! Passar till en mamma! Rosbakgrunden är ju så fin. Tur att hon hittade så fina tapeter Elisa...:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback