Sista utlottningen (+gårdagens vinnare)

GRATTIS GRATTIS säger vi till följande kommentar som vann gårdagens utlottning av 1st presentkort värde 100:- hos InkyWings.

Postat av: Tilda

Började nog stämpla mina första kort 2004 sen gick jag på en mässa, sen var jag fast.

2008-jan-19 @ 21:46

E-maila mig på InkyWings företagsadress och tala om att du är vinnare av presentkortet!


Och så har vi den sista utlottningen för kalasveckan.
Hoppas ni haft en trevlig vecka här med oss på kalaset och hittat många godbitar och kaksmulor och smällt en och annan ballong i yran oxå. ;-)

Idag vill jag att ni som kommenterar detta inlägg tipsar om organisering och förvaring av våra kära pyssel-prylar! Du får gärna länka till egen blogg eller andra ställen för att visa hur du menar. Lämna gärna flera tips och tänk på att för nybörjarna så är inget tips "för gammalt"!!

I morgon kommer jag presentera FEM (5) vinnare som får var sin förpackning (värde 69:-) med Prima-blommor!

Tänk på att du måste ha kommenterat *idag* dvs. senast 23.59 enl. klockan!



Jag vill passa på att säga TACK till alla som varit på kalas under veckan - det har strömmat in ordrar och jag gör mitt bästa för att hinna med och packa. Nu över helgen är jag dock "ledig" från allt sånt jobb och ägnar mig åt familj och annat som vanligt över helgerna. Men i morgon måndag ställer jag mig och packar järnet igen och ni som beställt kommer få bekräftelse så fort det bara går!

Det har hänt mycket här i bloggen nu under veckan så kom ihåg att rulla ner för att se alla nya saker - det är Blogg-mara på G som slutar ikväll, det är fina alla hjärtans-kort som inspiration från Design Teamet och det är vinnare presenterade från utlottningarna. Glöm inte heller allt gå in och läsa kommentarerna för att få härliga tips och se hur länge andra pysslat med eller vad dom har för favoritstämpeldyna! Mycket spännande alltså!


Kommentarer
Postat av: Lisa Nilsson

Små sorteringsaskar från Jula är bra, där kan man lägga i lite av varje ask man köper med brads, öljetter och annat småplock.Det är så lätt att ta med sig den när man ska iväg på träff! Man behöver ju oftast inte så mycket grejer då, men vill gärna ha med sig ALLT!

Kram från Lisa

Postat av: Carina

Tja, som ekonomisk Boråsare så sparar jag alltid plastlådorna som jag får hämtmaten i :)

Väl rengjorda så funkar de jättebra som förvaring till brads, öljetter, stämpelfärger, diverse utstansade figurer m.m. Dessutom så är de stapelbara så att jag kan bygga på höjden. Det är bra när man inte har så stort utrymme...

2008-01-20 @ 14:57:54
Postat av: Carro

De genomskinliga lådorna med små fack från Clas Ohlson är kanon till det mesta smått. Man kan flytta "väggen" i sidled så man får olika stora fack. Smidiga att ha med sig när man ska på pysselträffar.

2008-01-20 @ 15:36:31
URL: http://camile.blogg.se
Postat av: Maritha / Dilorf

Förvaring? Nu har iofs inte jag hållt på så länge, men jag har börjat altra diverse lådor att använda till olika dekorationer.. Det ser så fint ut på hyllan med olika burkar/lådor där man på utsidan kan ana innehållet.. :D

2008-01-20 @ 15:54:52
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: lenislenis

Mitt pysselrum är "mobilt" så jag får dra fram o tillbaka alla grejjer.
Till mina 30x30 papper har jag en stor förvaringsmapp med fack. Denna mapp står i en av kraftigt material "typ strandbag", och brevid har jag plats för övriga papper. Den är lätt att ta fram o ställa tillbaka.
På Biltema, fiskeavdelningen, har jag köpt en suveräään låda för brads o öljetter. Den har fasta väggar till facken (annars tycker jag öljetterna ramlar runt och hamnar i andra fack än de ska). Det finns 18 små och fyra lite större fack - på varje sida! Man kan alltså öppna lådan från båda sidor. Totalt finns det alltså 44 fack. Denna är nog mitt bästa köp någonsin!! Att den sen var billig gjorde ju inte saken sämre... ;-)

2008-01-20 @ 16:00:36
URL: http://lenislenis.blogg.se
Postat av: AnnikaS

Mitt bästa förvaringstips är mina långa tavellister och den magnetlist som sitter strax under. Här finns plats för dekorationer och dynor och på magnetlisterna kan jag hänga upp skisser, färgkartor och annat som är bra att ha tillgängligt.
kram Annika

2008-01-20 @ 16:57:07
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Petraso

hm tror att mitt inlägg fasnade i spamfiltret när jag la in mitt stökiga pyssel skrubb.... så stöckigt att datorn fick fnatt men kolla i min inlägglista i januari så ser ni mitt rum

2008-01-20 @ 17:19:38
URL: http://petraso.blogspot.com
Postat av: Agnes Annerbrink

Har en plastlåda som är till för smycken med skiljeväggar i. I den har jag allt möjligt. Kram Agnes

2008-01-20 @ 17:40:56
Postat av: Tiagirl

Jag älskar min ToteAlly-väska, får plats m alla pennor och verktyg i den. För alla dekorationer(det allra mesta iaf!)slukar Panduros röda väska nästan rubbet(diecuts, band tex)!
Helt underbart att slippa alla(förvisso fina!!!)lådor med alla små plastfickor.
Har även Panduros rörliknande förvaring för smågrejer som brads, nitar, eyelets mm. Den förvarar jag i TA-väskan.
Så slutligen en förvaringsväska från Panduro där jag har mina papper. Så nu är jag redo att åka iväg och scrappa som jag gör ibland, jag kan även enkelt få med mig allt upp när ungarna inte vill vara nere med mig, så jag kan sitta i köket ist för arb.rummet.
Sen finns det ju olika askar(mest från Ikea)med kort som blivit över, kort som ska scrappas, alla stämplar, pärmar, fotoalbum, pennskrin, alla dubletter och extragrejer osv osv. Ett mindre kaos! :)

En kompis på scrapträffarna har istf min dyrare variant inhandlat på bla Claes Olsson: en slags fiskeverktygsväska som är nästan likadan som min ToteAlly men till bråkdelen av priset!!!
Hon har även en ursmidig sortimentslåda m handtag, nog också fiskeavdelningen tror jag.
12*12 papprena har hon dock inte hittat någon annan förvaring än den jag har då.

2008-01-20 @ 18:37:53
URL: http://tiagirl.blogg.se/garden/
Postat av: Riitta

Här finns bra tips:
http://www.cropperhopper.com/index.asp?PageAction=Custom&ID=5
Texten är tyvär på engelska, men från bilderna kan man se mycket också.

2008-01-20 @ 18:49:37
Postat av: VeronikaP

En bra och smart förvaring som jag kan tipsa om är min hemmagjorda hylla för stickles. Det är en smal planka med borrade hål som jag har uppsatt framför mitt skrivbord.
Jag har i min blogg en beskrivning, men jag lyckas inte få fram direktlänken, så jag rekommenderar att söka efter oktober 2006 och så scrolla ner till den 24 oktober och där finns bilder och en beskrivning.
www.veronikap.blogg.se

2008-01-20 @ 19:46:36
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: VeronikaP

En bra och smart förvaring som jag kan tipsa om är min hemmagjorda hylla för stickles. Det är en smal planka med borrade hål som jag har uppsatt framför mitt skrivbord.
Jag har i min blogg en beskrivning, men jag lyckas inte få fram direktlänken, så jag rekommenderar att söka efter oktober 2006 och så scrolla ner till den 24 oktober och där finns bilder och en beskrivning.
www.veronikap.blogg.se

2008-01-20 @ 19:46:44
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Ethel

Jag har ännu inte hunnit samla på mig så mycket material, men det ökar!!! Och jag har heller inget särskilt "pysselrum", utan jag sitter vid köksbordet och pysslar, inte så praktiskt men vad gör man vid utrymmesbrist? Jag har samlat allt mitt material i en "jätteverktygslåda" från Jula, typ en sådan som snickare har. Den går ännu att rubba, men vem vet hur länge?? Där samsas allt jag har, förutom mina stämplar som får bo i en pärm med laminerade ark.

2008-01-20 @ 21:06:33
Postat av: Ann-Sofie

Jag har allt mitt pyssel mat, i köket. Har två långa "plankor" som jag har 6 st, 4-kantigga IKEA korgar på alltså totalt 12 korgar, där i har jag det rätt så ordningsamt, dynor i en monterings godis , stämplar i 3,
garn i 1, spill-papper i en,
osv,,,
Till mina öljetter har jag en genomskinlig plast låda med dubbel-lås så man verkligen vet att det är stängt för däri finns 1000-tals öljetter. den har jag köpt på Panduro.
Mina 30X30 papper är i en plastmapp och den ligger i en snygg papperskasse som vandrar runt i köket;).

2008-01-20 @ 21:29:43
URL: http://annsofies.blogg.se
Postat av: Sussig

Min bästa förvaring är nog verktygsväskan från Clas Ohlson som jag köpt på rea för 98:-. I den rymms allt från pennor, saxar, lim, dekos mm.

2008-01-20 @ 23:15:15
Postat av: babbalalla

Hmmm... Jag använder små 10*20 burkar , inhandlade på Clas Ohlsson som det är 10 småfack i, görsmidiga till bradsen så att de håller sig på plats... Sen har jag några IKEA-lådor som jag har blommorna i (såna lådor där man kan bestämma storleken mha väggar som man kan flytta lite olika)
Längtar till den dag jag kommer att ha ett riktigt pysselrum, just nu håller jag till på köksbordet och grejar, inte alltid det smartaste, men men - bor man i ett renoveringshus så gör man! ;)

Tack för en trevlig vecka, tyvärr har inte mina pengar kommit från CSN, så jag måste hålla i slantarna ett tag till... :( Men jag återkommer en annan dag! :)

2008-01-20 @ 23:44:28
URL: http://babbalalla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback