Något ovanligt

image794

Nu får ni titta noga för detta är inget jag gör ofta. Jag har provat på att göra ett kort i collage stil.

Bakgrunden är stämplad med InkyWings egen stämpel, 3502H Kärlekscollage. Jag har stämplat med Adirondacks stämpeldyna wild Plum. Sedan tog jag en pensel och blötte den lite i vatten och drog över motivet. Eftersom dynan är vattenlöslig så går det att dra ut färgen för att få en fin effekt.

Ovanpå detta stämplade jag fågeln från Inky Boutiques stämpel paket Nightingale. Sedan embossade jag den med silvrigt embossingpulver från Inkywings.

Jag har även använt 3D-lack på hjärtanen.

Jag har använt en Paper Frills som just nu finns i rea kategorin. Tyvärr finns där ingen vit som jag har använt. Men det finns andra roliga färger. Jag har piffat upp den vita genom att ta en blöt pensel och dutta den mot stämpeldynan, Wild Plum, och sedan måla på frillsen. Slutligen "chalkade" jag kanterna med själva stämpeldynan.

På bakrundspappret har jag stämplat en swirl fråm Autumn Leaves med samma stämpeldyna, Wild Plum.

Cardstocken är från Bazzil och det mönstrade pappret från ett 6"x6" block från Basic Grey.

/ Ann-Louice

Kommentarer
Postat av: Elisa

MYCKET fint! Helt i min smak! Jag måste nog skaffa lite Adirondackdynor också, har bara de mörka regnbågsdynorna. Men kanske man kan använda dom så här också?

Postat av: Ann-Louice

Ja, vilken vattenlöslig dyna som helst borde kunna användas.

2008-01-28 @ 17:32:52
Postat av: Lisa Nilsson

Jättefint!! Tänkte på att de färgade frillsen har en vit baksida, jag har använt baksidan oftare än den färgade... *ler*

2008-01-28 @ 18:25:51
URL: http://lisamattias.blogg.se
Postat av: Ann-Louice

Vilket bra tips Lisa! Tack för det!

2008-01-28 @ 19:36:31
Postat av: Agneta

*WOW* Vilket superfint kort!

2008-01-28 @ 20:18:52
URL: http://agge.blogg.se
Postat av: Karin

Åh, vad kul att testa nya tekniker som du inte tidigare har jobbat med!

Det blev ett fint kort!
Kram Karin

2008-01-29 @ 08:29:30
URL: http://karabara1972.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback