Som i en liten ask...

När man städar lådor kan man hitta allt möjligt. Ibland kan det bli något av joxet man hittar! Här är "en liten ask" som jag gjort av upphittade föremål.
En tom tändsticksask är stommen, jag klädde lådan med papper och limmade det med decoupagelim. Botten är infärgad med distress och stämplad med
cirkel med söm. Jag har limmat fast innehållet, "found objects". En nyckel till en väska (men vilken?) alcoinkades. Myntet är från långbortistan nånstans, och örhänget fanns det bara ett kvar av. En liten guldsäkerhetsnål fyllde upp fint. Locket kläddes med tunt krämfärgat papper som jag sedan färgade in med distresser. Skarven blev ovansidan, för där limmade jag sedan fast ett tjockare papper som jag stämplade på med Systrar. Skrev "En liten" och stämplade "ask". Dekor: tre små pluttar av halvpärlor och så en liten blingsten i håret på flickan. Ett litet hänglås passade att sätta vid nyckeln. Det alcoinkade jag först med koppar. Fjärilen fick lite rostfärg och ett lager med Dimensional magic.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback