Önska kostar ingenting!

Nya motiv för hösten skrev Lisa om i inlägget nedan. Vet ni - snart är det dags att tänka på julen! Tiden går ju så fort... Snart är tomten i farten!  Dags alltså att skriva en önskelista. En lista på vad just du önskar för nya stämpelmotiv med jul- eller vintertema. Collage eller enstaka motiv. Jag sitter här och funderar över olika uppslag, men behöver många fler tips, så får vi se vad det hela slutar med! Som ni vet ritar jag inte mina motiv utan använder foton, fria bilder och text när jag gör dem.

Nu har du chansen att vara med i en utlottning - skriv en kommentar till detta inlägg, med dina önskningar. Med hjälp av slumpgenerator dras en vinnare som får välja tre valfria UM från InkyWings egen linje. 
Senast torsdag kl 18 ska din kommentar vara inne - sedan dragning! Ta chansen och vinn!

Spännande att se era önskelistor!
Tycker Elisa

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Eftersom jag älskar "vintage" så skulle jag gärna se julmotiv med svensk vintage-känsla. Jag har en del idéer själv men det går inte riktigt att beskriva i en kommentar så där håller jag mig till den mer generella beskrivningen ovan.

Postat av: Agneta

Jag ösnkar mig en massa grejer..... men jag tänker tomtespår i snön, ett grötfat, snögubbar är fina.



Vintage, som gunvor skrev, är alltid läckert.



Snöflingor kan man väl inte få för mycket av? Något till texten 'Snöflingor är vinterns fjäril' (eller hur den är den som lisa har...).



Rimfostade fönster kan man nog göra något bra av.



Lacksigill kan vara trevligt att hålla i bakhuvudet.



Räcker det? ;)

2008-08-11 @ 22:28:53
URL: http://agge.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Jag önskar att få se fina gammeldags vintercollage! Gärna med en text i collaget oxå.

2008-08-12 @ 06:03:35
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Tesa

Jag är oxå inne på vintage. En liten tomtestuga skulle vara kul, julbock, älskar snögubbar.

2008-08-12 @ 08:48:22
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: sussilull

Jag skulle vilja se vintage!! I massor. Ett fönster med ett varmt ljus i och en gran därinne, en gammal stuga i ett vinterlandskap,,,Ett bord med grötskål och sked på...tipp tapp tipp tapp.....oj oj oj...önskelistan finns i mitt huvud men kommer inte ut i ord för det är så mycket! :-)

Vad än Elisa gör så är jag säker på att det blir fint!

2008-08-12 @ 09:46:45
URL: http://www.sussilull.bloggagratis.se
Postat av: Linda P

Jag saknar vintriga texter! Det är svårt att få tag i srämplar som inte har texten god jul och gott nytt år. Vad sägs om vintermys, snöflingor, glögg och pepparkakor...

2008-08-12 @ 11:12:28
Postat av: DesignAnnique

Jag skulle vilja ha en bakgrundsstämpel med snöflingor, stjärnor och sånt, gärna med lite gammeldags känsla också. Stooor :-) En som sån passar att sätta bakom de flesta julmotiv för att få dem ännu juligare...



En riktigt vacker träskål med gröt, med en slev i...



Tomtar är ju juligt värre, förstås, och det kan man inte få för många av. Det blir så trist att använda samma år efter år. :-) Skulle vilja ha en tomte med ett barn i knät!



Ett snökulligt landskap kanske? Med en liten stuga som man kan måla det gula ljuset från fönstret...



Tja, det var några förslag iaf!

2008-08-12 @ 13:34:41
URL: http://designannique.blogg.se/
Postat av: Martina

Vore mysigt med en stämpel som påminner om slutet på Kalle Anka på julafton när Musse o Pluto jagat klart Piff o Puff o alla står utanför o sjunger. Hmm... Luddigt?!? Nån som fattar? ;-)

2008-08-12 @ 14:03:33
URL: http://martina74.blogspot.com
Postat av: Riitta

Jag önskar snöflingor med swirlar. Och naturligtvis julvintage stämplar. Vad roligt att du frågar oss.

2008-08-12 @ 14:39:26
Postat av: Linda

Jag önskar mig en mopsstämpel med vintertema. :)

2008-08-12 @ 15:29:29
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: eva

Jag önskar en fin julgran med lite snö på, runt fint hjärta, en brasa med julstrumpor och tända ljuspå kanten, en tomte som tittar in genom ett fönster innaför en öppenspis och barn som leker utan för spå i snön efter tomten

2008-08-12 @ 15:47:31
Postat av: Lilla katt

Ja, absolut vintage-julstämplar! Kanske små barn framför julgranen. Eller pappa som byter om till tomtekläder! ( det kanske inte skulle vara en vintage-stämpel, men) hihi Eller kanske bakrundstämplar med snö som faller. Foto-stämpel med ett litet hus mitt i massor av snö som faller. En liten (realistisk) vintage.fågel med tomtemössa på! Eller två små fåglar med en banner på med texten "god jul" !

2008-08-12 @ 18:52:11
URL: http://giiisen.blogspot.com
Postat av: Betty

Kul att du frågar...Håller med flera av de andra, vintage, bakgrund med snöfall,fler tomtar, fönster med rimfrost, istappar kanske.

2008-08-12 @ 19:55:56
URL: http://bettywahlborg.blogg.se/
Postat av: Åsa

Håller med ovanstående.. bakgrunder, fönster, granar, sögubbar.. men förutom det så skulle jag vilja se lite roliga och mysiga texter - inte bara god jul - kanske någon julsång!

2008-08-12 @ 21:00:07
URL: http://www.scraphorse.com
Postat av: lenislenis

Oj, oj, oj.... både lätt o svårt... Det finns mkt jag skulle önska... Gillar din collagestämplar o skulle gärna se t ex:

Noter o text på ngn julsång, "Klassisk" tomte, Juldikt, Halmbock, Snölandskap, snöflingor kanske en rejält stor, textstämplar annat än de traditionella.

2008-08-13 @ 01:56:10
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: maxell

Jag håller med många av de ovanstående om att Vintage eller helt enkelt hederlig gammeldagsstil i svensk tappning vore underbart. Varför inte illustrationer som passar Rydbergs Tomten? Eller varför inte kika på alla julkalendrar genom tiderna och se vad det finns för klassiska härliga motiv det går att finna?

2008-08-13 @ 08:28:49
URL: http://maxellexam.blogspot.com
Postat av: millasew

Snögubbar!!!!!!! Och nån bakgrundsstämpel med text, t ex nån julsång... Eller ett stort fint paket med vacker rosett på? En julstrumpa med småstämplar så att man kan välja vad som ska finnas i den (fast de sakerna ska ju vara inslagna?!?!)



Ska bli spännande att se vad resultat blir!

2008-08-13 @ 13:47:11
Postat av: Maggan

Små vättar - grågubbar - (som ser till alla djur på gården) hör ju julen till. I format som ryms under en snötyngd gran.

Varför inte en tag med texten "Julkram från"...



2008-08-13 @ 14:16:09
Postat av: EmmaP

En julgran med tända ljus. Ungefär den känslan som man får när man kommer upp en tidig morgon och ljusen i granen lyser och reflekteras i kulorna. Så vill jag ha en stämpel :)

2008-08-13 @ 20:23:26
URL: http://emmper-2.blogspot.com
Postat av: Lilla jag

Texten till sången "Önska, önska runt i ring" som bakgrundsstämpel och andra jultexter som bakgrundstexter ev som collage "alltiett"stämpel.

2008-08-13 @ 20:33:41
Postat av: Sannasmamma

Jag älskar snöflingor! Och det skulle vara häftigt med en vinterstuga!! Även häst med släde..

Text "Önskar er en vit jul" / "Med önskan om en vit jul"

Coola granar =)..

Nu tog nog min fantasi slut ;)

2008-08-13 @ 23:02:04
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie

Vad kul att få vara med och önska stämpelmotiv.

Jag håller med alla andra, vilka bra idéer!

Jag vill önska:luciatåg, familj vid julgran, öppens spis, kakelugn, hundar.

2008-08-13 @ 23:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback