Microbeads

I mitt DT-paket hittade jag en påse med små små glaspärlor, microbeads. Jag har stött på dem tidigare men faktiskt aldrig använt dem. Nedan följer två Lo'er där jag använt detta material, jag började lite smått på den första för att bli modigare på den andra.

Trollunge (8x8)
DT-paket augusti

Här använde jag glaspärlorna som center i mina blommor, det blev en riktig läcker effekt. Jag hade på 3D-lack på blomman och hällde försiktigt över pärlorna.

Material från InkyWings
Papper: Cardstock + 7gypsies-Nottinghill-Abbey, 7gypsies-Nottinghill-Westbourne, 7gypsies-Nottinghill-Kensai(swirlen)
Dekorationer: Knappar, punchinella, thickers: AC daiquiri vinyl, grungeboard,3D-lack-Dimensional Magic, Prima- PressNPetals och micro glaspärlor.

(Övrigt: Vit akrylfärg och vit spets)

Cykeltur (8x8)
DT-paket augusti

Här har jag faktiskt stämplat 3D-lack med bubbelplast, strött över glaspärlor, skakat och fixat och sedan förstärkt med mer lack. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, men absolut något annorlunda och jag är helt nöjd med slutresultatet.

Material från InkyWings
Papper: Cardstock + 7gypsies-Nottinghill-Abbey
Dekorationer: Knappar, thickers: AC daiquiri vinyl, micro glaspärlor, prickigt band, Prima-Essentials4- Tea&Silk, Chipboard-Creative Imagination, 3D-lack-Dimensional Magic


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Riktigt läckra lo och så läckert med glaspärlorna.

Postat av: BellaMios

Så härligt och annorlunda...



kul att få prova på nya saker!

2008-08-27 @ 19:13:15
URL: http://bellamios.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback