Mer 7Gypsies

Även jag har lekt med den härliga serien Nottinghill från 7Gypsies som landade i min brevlåda för ett par veckor sedan. De är verkligen lättarbetade och matchar bra ihop trots att serien innehåller så många färger. Detta gör att Lo'erna blir väl varierade trots papper ur samma serie. Här följer två Lo'er i olika färgskalor.

Puss (8x8)
DT-paket Augusti

Jag skapar ofta med tomma ytor trots det lite mindre formatet och använder mig mycket av 3D-effekt trots att det försvinner lite när man fotograferar Lo'en.
För att framhäva fotografiet använde jag mig av en fotomatta i samma nyans som bakgrunden. För att "stöka till" Lo'en lite så knycklade jag ihop det mönstrade papperet och förstärkte ruffigheten med wellpapp. För att binda ihop  allt med bakgrunden stämplade jag med bubbelplast och framhävde det med punchinella. Sedan dekorerade jag med "blommor" av knapppar och band som jag satt fast med häftapparat. För att väga upp dekorationerna placerade jag rubriken upptill på andra sidan. Slutligen ramade jag in allt med en handritat ram.

Material från InkyWings
Papper: Cardstock + 7gypsies-Nottinghill-Carlton
Dekorationer: Knappar, punchinella, prickigt band, thickers: AC daiquiri vinyl, penna: Inkessentilas white opaque pen.

(Övrigt: Vit akrylfärg, wellpapp och vit spets)

Vy från ovan (8x8)
DT-paket Augusti

Min nya grej är att klippa ut mönster från papper. Den stora härliga swirlen och den blå fågeln kommer båda från papperet Carlton. Jag har valt att vrida Lo'ens hela innehåll och förstärkt vinklingen med punchinellan. Sedan har jag låtit de utklippta dekorationerna ta upp all plats, bortsett från de papper och band jag placerat under fotografiet, återigen förstärks fotografiet av fotomattan. Valde att plocka fram foamstamps och dymo till rubriken, saker som legat väl gömda i mina lådor. Den blå färgen fick rama in allt.

Material
från InkyWings
Papper: Cardstock + 7gypsies-Nottinghill-Carlton + 7gypsies-Nottinghill-Westbourne
Dekorationer: Punchinella, prickigt band, chipboard- Creative Imagination

(Övrigt: wellpapp, blå akrylfärg, foamstamps blossom samt dymoremsa)

Kommentarer
Postat av: Maritha // Dilorf

Vilka härliga layouter! Jag gillar verkligen den dova färgskalan.. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback