Ljusfest

Nu i augustimörkret är det mysigt att tända ljus och kura in sig - eller sitta ute med fleecen på och njuta! Jag vill visa en variant på ljuslykta som ger ett väldigt fint sken. Tema på lyktan kan ju varieras allt efter behov, tänk kräftfest, surströmming, födelsedag, etc. Idén har jag fått från Scrapbook lounge.


Först skar jag ut en bit vellum, i detta fall blev det ca en halv A4 på längden. Sedan satte jag dubbelhäftande tejp på ena sidan, och inkade nederkanten med grönt.

 Satte ihop så det blev en rundel

 Stämplade löv, tre små och ett stort, med distress och embossade, klippte ut.

Och så här blev det, när jag limmat på löven! Jag använder en vanlig låg glashållare för värmeljus inuti. Har inte märkt att vellumet blivit varmt, men självklart ska du inte lämna ljuset ensamt! Med lite god vilja kan man väl se augustimånen i lyktan, eller hur?

 


Kommentarer
Postat av: Maya

Åhhh så utrolig flott Elisa!

Super idè og visst kan man se august-månen :)



Klemmer fra Maya

Postat av: Willea

Vilka söta ljuslyktor! Tack för inspirationen :)

2008-08-23 @ 13:56:09
URL: http://www.willeasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback