Diaramar

På jobbet har vi gamla diabilder som ingen tittar på, och jag har sorterat ut några som vi definitivt kan kasta bort. Eller, återvinna! Jag har klätt ett antal med restpapper, och de är lätta och tunna, bra att sedan fästa på kort.

Denna var kul att göra! Klädde diaramen med papper som är "sammetsmönstrat". Jag skar till en bit transparent (som vanligt classes) och limmade den mot baksidan på ramen. Sedan klippte jag till remsor av dubbelhäftande distanstejp, och limmade fast dem i dubbla lager mot baksidan. På framsidan limmade jag på knappen, stämplade
fåglarna lite här och var, samt på den lilla tagen. Den färgade jag in med distress. En ljusare grön bakgrund fick det bli - bara kantad lätt med chalk. Stämplade "kramar" och ännu en liten fågel, först kollade jag ungefär var det skulle stämplas genom att hålla ramen mot bakgrunden. Nu - det roligaste! Små pärlor i en hög emot bakgrunden - och sedan - ner med ramen! Och si, det bidde ett enkelt skakkort! Det rasslar skönt inne hos pippin!


Ytterligare två kort blev det med diaramar:
Fjärilsflickan stämplad med StazOn och utklippt, monterad på mönsterpapper, Diaram klädd med ljusgult papper, stämplad med text, ram från liten flicka och ansikte från cheva. Biljetten är en scrapstämpel, stämplad på vitt papper och infärgad med distresser. Årtalet från cheva.

Musik ska byggas utav glädje stämplar och utskrift från datorn. Diaramen klädd med notpapper. Liten bit av trumset och bakgrunden är ett vitt papper där jag dragit med distressdynor : Tea dye, Green paper och Antique linen.

    

Skulle vara kul att se andra påhitt med diaramar! Prova! Ladda sen upp i Snackets galleri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback