Attityder med beads!

Beads, dessa yttepyttebeads som finns i många färger och även genomskinliga är kul att jobba med på stämplade motiv.
Jag har valt att täcka hela det stämplade motivet samt en del runt om och då kan man med fördel använda väldigt starka färger på sitt motiv eftersom beadsen dämpar det hela. Jag punchade ut 2 svirlar ur samma papper och tog beads på de 2 i mitten, ni ser skillnaden på de utan och de med?
Du kan täcka ett helt motiv, du kan täcka delar, du kan göra s.k spotlights, det är som vanligt din fantasi som ska vara med :-S

image588

Stämpeln heter
attityd och den är målad med en röd Marvy brushmarker. Sedan har jag använt dubbelklistriga ark, klippt ut ett lite mindre än det papper jag stämplat på, satt dit den ovanpå stämpelmotivet, tagit bort skyddspapper nummer 2 och doppat allt i beads, De små utstansade har jag kört i X-et och doppat i beads.
När motivet ligger upp o ner i beadsen brukar jag ta en brayer och rulla fram och tillbaka med för att de små liven ska fastna bra.

Ha en bra dag!
Chruss

Kommentarer
Postat av: Aud

Herlig kort! Ble lekkert med micro beads på - er nok enda finere i virkeligheten! :o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback