Bröllopstider kanske?

Vi kommer att visa lite romantik här ett tag framöver - det är ju sådana tider just nu.
Jag är först ut med lite enkla kort, som jag hoppas triggar igång fantasin hos er och skaparlusten!

Först och främst behövs det ju stämplar, papper, dynor,embossingpulver och kanske lite tillbehör.



Pappersvalet här är ett ljusgrönt crisscross (Bazzill) samt annat vitt papper. Jag har i dessa moment valt att inte ha med något mönstrat papper utan allt ska vara så enkelt och snabbt som möjligt.

Väljer du att stämpla på ett strukturerat papper ska du vara beredd på att det inte tar på alla ställen och ha en penna i nära nyans till inket du väljer. Jag har på detta kort stämplat med en mossgrön chalksdyna snurrat skirt grönt band 2 ggr och sen var det klart. Givetvis kan du stämpla text, datum eller liknande på framsidan!



Fotostämplar är underbara att jobba med - du kan stämpla antingen på glossy (blankt) papper eller vanligt papper. Enda skillnaden är att glossy lyser lite mer.
Där kan du använda en memoriesdyna för bästa effekt.

    Motivet till höger är stämplat på glossy.

Så här blev korten:


Kortet är 15*15 och det är motivet på glossy som är monterat här.



Det här kortet är 10*15, 2 utstansade hjärtan från Quickutz hänger i röd floss genom en röd eyelet.

Du kan även embossa ett motiv på dina kort. Har har jag embossat hjärtat dels stämplat med röd chalk och en Versa Markdyna och embossat med clear på den röda och guld på versamarken. Du kan välja många kombinationer här, guld på guld, rött och guld, glitterembossing m m.



Det vänstra motivet är röd chalksdyna med clear och det högra är watermarkdyna och fine detail gold embossingpulver.

Det röda hjärtat tog jag dessutom och strök med dynan runt kanterna och doppade sedan i clear embossingpulver och embossade. Ett snyggt band och resultatet blev så här:



Guldhjärtat satte jag fast på ett guldmaskigt nät och monterade:



Hoppas det här är till lite hjälp i skapandet - och som sagt - det kommer mera!

Chruss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback