Annorlunda inbjudan?

Jag satt och tittade i en av mina favorittidningar, Australian stamping and papercraft och där var ett mysigt upplägg med sommartema som jag genast norpade och gjorde om till bröllopstema!
Man gör det som en liten naggande god bok på tre ark. Mina mått är 22 cm * 9,5 cm, 14,5 cm * 9 cm och den sista biten är 10 * 9 cm och sedan river du på den stora biten längst till höger, mittenbiten nederst och minsta biten överst.

Självklart kan du göra den hur stor eller liten du vill - jag har anpassat den efter stämplarna.

Sedan stämplade jag med encore pink och embossade med clear detail pulver. Drog med dynan runt alla kanter utom själva ''ryggen'' och doppade i EP och embossade. Vek in en kant på ca 1 cm och häftade ihop alla tre sidorna med band (privat) och röda staplers. Sedan en bit band med hjärtan på de 2 översta korten och det var klart!

Nu kan man redan i hjärtanen ge en liten hint om vilka de är som är så kära, eller så lyfter man på det arket och skriver en liten text till vänster om brudparet, vem, var och när etc. Och på sista fliken så kan man skriva den smarriga menyn kanske?
Samtliga stämplar finns hos
InkyWings !



Sen hoppas jag vi 3 svenska DT'are snart får en norsk kollega - du har väl inte missat Lisas efterlysning nedan?
Heja Norge!

Ha det bra ute i sommarvärmen!
Chruss

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Å så vackert Chruss! Du är bra duktig och finurlig!!!

Postat av: Aud

Dette var lekkert! :o)

2007-06-05 @ 18:24:18
URL: http://audsn.blogspot.com/
Postat av: Renekarolina

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2010-12-06 @ 14:31:08
URL: http://renekarolina.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback