Det är din dag idag

Här har jag gjort ett kort i mina absoluta favoritfärger - bruna nyanser av olika slag. Till bakgrunden har jag använt en teknik som heter "falskt linne". Jag utgick från ett blankt, vitt papper (glossy) och slipade det med fint sandpapper - först lodrätt, sen vågrätt. Därefter färgade jag in pappret med en svamp som jag hade duttat i Distress-dyna (Tea Dye). Blomstämpeln är infärgad med Marvy Markers, dvs jag har målat direkt på gummit och sen stämplat. Ett fiffigt sätt om man vill ha detaljer i olika färger.

image442

Stämplar från Penny Black (blommorna) och InkyWings (rund text).

/Ingrid


Kommentarer
Postat av: Eva F

Mmmm vad snyggt Lisa, gillar verkligen färgerna jag med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback