Nya kort

Grattis på 2-årsdagen


Visst är det en söt stämpel? Vem kommer inte ihåg de små sparkbilarna som förde lite oväsen men ack så älskade? Här har jag stämplat  bilen och de två ljusen och målat med akvarellpennor och sedan använt dove blendern för att jämna ut färgerna.
Dove blendern är en penna som är fylld med en glycerinblandning - helt ofarlig och syrafri. Väldigt lätt att ta med sig på resor etc och måla varsom helst. Rekommenderas varmt!
Grattis stämplat med en turkos dyna och båda motiven har jag dragit lätt med dynan runt kanterna.
Monterat på svagt mönstrat papper och sedan på bazzill.
Lite eyelets för att pigga upp motivet nertill och en bit band fastsatt med häftklammer.

I naturen..finns det smådjur....


I naturen finns det smådjur......
Här har jag använt alcoinks - jag har duttat på färg på ett glossy papper (glossy är ett högblankt papper, inte fotopapper) med hjälp av ett litet handtag med filtbitar. Den blå är stonewashed, den gröna är meadow och den bruna är ginger - jag har även använt blendern för att få färgerna lite mildare.
Sedan har jag stämplat trollsländor, mamma Ingela igelkott med 2 småkottar samt en nyckelpiga. Nyckelpigan målade jag dessutom hennes vingar med en röd och svart tuschpenna.
N'et är en chipboardbokstav (pappersbokstav) som jag har dels målat med walnut ink tintz - en färg som kommer i en liten flaska med duttkork i toppen - helt suverän att bara ''dutta'' färgen! Uppepå tog jag lite ginger alcoinks. Monterat på grön bazzill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback