Minnesanteckningar / stämpelkomihåg

Jag tänkte nämna ett par bra tips så här när vi börjar närma oss innesittakvällar med mys i soffan och en ny inspirationstidning samt hur du håller reda på dina stämplar.

Är du ny på stämplingen kan det vara bra att redan från början märka upp i en bok eller pärm vad det är för stämplar du har och varifrån de kommer. Både för att undvika dubbelköp (det tar inte alls lång tid att samla på sig en hög stämplar....oh nej! ) och för att ha kontroll på från vilket företag de kommer.

Inom stämplingen förekommer det nämligen ett ord, angelpolicy eller änglaföretag. Detta står för att företaget som du köper stämpeln ifrån har en del regler om hur du får använda deras produkter. T ex vill de att du ska märka bak på kortet varifrån stämpeln kommer, du får göra ett max antal kort per år för att sälja, ingen mekanisk reproducering (kopiering). Katalogiserar du dina stämplar från början så är det där väldigt enkelt så småningom samt bra om du vill sälja en stämpel och den blivande kunden frågar efter detta.

Jag har personligen 2 stora pärmar som jag har flikat in och delat upp på olika ämnesområden som Antikt, barn, blommor osv - passar mej som hand i handsken. Problemet är bara att det är lite svårt att ta med sig på mässor....men jag har grepp om dem än så länge. Man kan ju stämpla i en liten anteckningsbok också som är lättare att ta med sig. Alla har vi våra knep och det gäller att hitta sitt eget.

Jag har även en anteckningsbok där jag skriver ner tips för mej själv, både ny teknik eller ett snyggt kort som jag kanske vill lifta (göra en kopia av vissa delar) och att komma ihåg det i huvudet är inte alltid lätt så skaffa en anteckningbok du med! Varför inte köpa en trist billig sådan i bokhandeln och stämpla upp en snygg framsida?
Så kan du skriva ner tips, från vilken tidning du såg det i, rita av en ide du fick efter att ha sett något ex en annons, skriva in en länk m m och ta fram den när inspirationen tryter eller når du har tid att göra just den där tekniken. Tro mej, minnet sviker en ibland och det är så lätt att ta fram boken och titta.

Har Du något bra tips att dela med dej till oss?
Välkommen att lämna en kommentar här i bloggen eller varför inte bli medlem i vårt forum
Stämpelsnack?

Här finns en länk till en sida med massor av information om utländska företags angelpolicy:
Änglalista


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback