Tröst i regnet

Idag har jag inte varit utanför dörren. Regnet öser ner . En tröst då är att hösten är en väldigt färgsprakande och vacker årstid, en annan tröst är att det är en hel del perfekta pysseldagar.

Jag har lekt lite med
biwax på kortet här nedan. Först stämplade jag stövlar och paraply på vanligt akvarellpapper och färglade med distresser. Därefter text med memories black. Jag ruffade till kanterna med egdescrapper och färgade in dom. Sedan värmde jag biwax i meltingpotten och plockade upp det därifrån med en pensel. Med den målade jag rakt över papperet. Det stelnade ganska fort, men jag gjorde lite lager på lager. När jag hade täckt hela papperet värmde jag på det med varmluftspistolen. Då smälte biwaxen igen och den blandades ganska bra samman. Resultatet är inte helt enkelt att se på ett scannat foto, men ni kan säkert se att det vita papperet lyser genom biwaxet på vissa ställen. Använde samma teknik på ATC:n med höstlöven.

/Sara

Tröst i regnetNär löven faller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback