Höstinspiration

Nu börjar löven skifta i härliga höstfärger och det känns skönt att sitta inomhus och kura på kvällarna. Här är ett par kort som jag hoppas kan ge lite inspiration i höstmörkret.

Först en "höst-häst"! För att färga in himlen har jag duttat med svamp från en
Distress-dyna. Marken är naturpapper som jag rivit och färgat in kanterna på. Hästen är stämplad först en gång på kortet för att de pinniga små benen ska komma på plats. Sen har jag stämplat motivet en gång till på ett annat papper, färglagt med Distress, klippt ut allt utom benen och limmat på kortet. Löven är stämplade på färgat papper, utklippta och fastlimmade. Ritade lite streck med en vanlig tuschpenna, så det ser ut som om löven singlar mot marken.

Hösthäst


Här har vi ett InkyWings-löv som jag stämplat med Distress-dyna och embossat med klart pulver för att få en härlig glans. Bakgrunden har jag gjort med Walnut Ink. Det stora textmotivet har jag stämplat flera gånger på samma infärgning så att det blir olika nyanser av brunt (visst finns det en film som heter så?). Det är ett separat papper som jag sen rivit i kanten och fäst på kortet innan jag monterat lövet. Tre små brads och så är det klart! Om du vill ha lite tips om hur man använder Walnut Ink, så finns det en alldeles ny liten kurs på hemsidan.

Löv


Ha en riktigt skön pysselhelg!

/Ingrid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback